شماره 536  سه شنبه   15 آذر  1384 	Dec. 6, 2005
اصابت هواپيماي ارتشي به ساختمان 10 ظبقه در جنوب تهران 
Rescuers in burning buildingسه شنبه ساعت 10-2 بعدارظهر به وقت تهران هواپيماي ارتشي سي-130 لجظه اي بعد
 از پرواز به آپارتمان 10 طبقه اي در جنوب تهران اصابت کرد که منجر به 
کشته شدن تمامي 94 سرنشين هواپيما شد وبنا به گزارش خبرگزاري پارس در اين 
حادثه تا کنون 40 جناره از زيز آوار بيرون کشيده شده است
وزير کار و امور اجتماعي گفت: 5 ميليون نفر جوياي کار در برنامه چهارم داريم.
مدارس تهران به مدت دو روز بخاطر آلودگي هوا تعطيل شد !

در جلسه هيات دولت تصويب شد؛احداث نيروگاه اتمي در خوزستان
ميدان نقش جهان يک ماه تا حذف از ميراث جهاني
با آن که ميزان تعديل جهان نما از سوي کميته فني ميراث فرهنگي اعلام شده اما شهرداري اصفهان حاضر به پذيرش آن نيست.
عليرضا انيسي ، قائم مقام معاون حفظ و احياي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ، با اعلام آخرين وضعيت برج جهان نما و ميدان نقش جهان گفت : طبق مستندات شوراي فني سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري کشور، ميزان تعديل جهان نما در حاشيه خيابان شمس آبادي 24متر و در حاشيه خيابان چهارباغ 12متر برآورد شده و اين ميزان به شهرداري و شوراي شهر اصفهان اعلام شده است ؛ اما متاسفانه شهرداري اصفهان حاضر به قبول اين ميزان تعديل نيست و تمکين نمي کند.وي تصريح کرد: با توجه به آن که يونسکو بارها اعلام کرده است ، به علت مخدوش کردن حريم هوايي ميدان امام (ره) برج جهان نما بايد کوتاه شود و طي جلسات فراواني نيز که اخيرا با شهردار و رئيس شوراي شهر اصفهان برگزار کرده ايم ، اما نمي دانيم چرا مسوولان شهر اصفهان حاضر به پذيرش تعديل جهان نما نمي شوند، علي رغم آن که شوراي شهر اصفهان هر گونه تعديلي را به تصويب رسانده است.
انيسي درباره پيگيري مساله جهان نما از طريق مراجع قضايي اظهار کرد: چنانچه به نتيجه images/20051204/tower.jpg قطعي نرسيم ، حتما از طريق مراجع قانوني اقدام مي کنيم ، کما اين که به دنبال طرح شکايتي از شهرداري اصفهان در اين باره هستيم.
از سوي ديگر، مدير دفتر معاونت حفظ و احياي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري نيز در گفتگو با ايسنا با درخواست از شخص رئيس جمهور براي موضعگيري درباره تعديل برج جهان نما گفت : براي نشان دادن حسن نيت ، زمان رياست قبلي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ، اين سازمان هزينه هاي کوتاه کردن جهان نما را تا آنجا که مقدور است تقبل کرد؛ اما شهرداري اصفهان با اين کار مخالفت کرده و بايد پاسخگوي آن باشد.وي يادآور شد: ميدان امام (ره) اصفهان به علت اهميت فوق العاده آن ، در معرض حذف از ميراث جهاني قرار گرفته و چون شهرداري اصفهان اين موضوع را جدي نگرفته است ، بايد مقامات بالا ازجمله شخص رئيس جمهور، موضعگيري کنند و به طور شفاف ، اعلام نظر و حمايت خود را از آثار با ارزش تاريخي نشان دهند.بحرالعلوم با بيان اين که آنچه اهميت دارد ، حيثيت کشور است ، گفت : با وجود آن که مسوولان شهري اصفهان بارها درباره چگونگي ساخت برج جهان نما اظهار نظر و از آن انتقاد کرده اند اما آنچه اکنون مسلم است ، حيثيت کشور است با قبول هزينه کوتاه کردن برج ، از سوي سازمان ميراث فرهنگي ، متاسفانه نمي دانيم چرا شهرداري اصفهان تا اين حد سماجت به خرج مي دهد.
انتقاد آيت الله ملك حسيني از احمدي نژاد
نوانديش- آيت الله ملك حسيني نماينده ي ولي فقيه در استان كهگيلويه و بوير احمد و نماينده ي مجلس خبرگان رهبري از وضع پوشش رييس جمهورانتقاد كرد.
به گزارش خبرنگار "نوانديش" آيت اله ملك حسيني كه در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) و در جمع مردم ياسوج صحبت مي كردند با اشاره به سيره ي زندگي امام صادق و نحوه ي پوشش و لباس ايشان كه گاها از پوشش خلفاي عباسي نيز فاخرتر بود ، از طرز پوشش رئيس جمهور انتقاد كر.
وي در عين حال از كساني كه مي توانند اين سخن را به گوش رئيس جمهور برسانند خواست تا با تذكر به وي سيره ي امام صادق (ع) را به وي يادآور شوند و بخواهند تا با اصلاح وضعيت ظاهري خود چهره اي مناسب تر را از يك مقام ارشد مسلمان به جهانيان نشان دهند.
پخش موسيقی و سهام برای جلب حمايت ايرانيان از فعاليتهای اتمی
رهبران جمهوری اسلامی در ابتدای انقلاب ۱۹۷۹ موسيقی را حرام خوانده بودند، ولی در سالهای جنگ هشت ساله عراق عليه ايران، راديو و تلويزيون با پخش سرودهای حماسی سعی به تهييج احساسات مذهبی و ميهن پرستانه ايرانيان کردند.
در سالهای بعد از جنگ، کارکردهای موسيقی حکومتی غالبا روی دعوت مردم به شرکت در انتخابات و تظاهرات عليه آمريکا و اسراييل متمرکز شد. حتی گاه مردم از اجرای جديد آهنگهايی مانند سرود "ای ايران..." و "يار دبستانی من"، همراه با تصاويری تبليغاتی برای حکومت جمهوری اسلامی متعجب می شدند.
مقامات ايران در کنار این ابزار تفريحی انگيزه بخش در حال بررسی طرح واگذاری سهام تاسيسات اتمی به مردم هستند. هنوز اين طرح در شورای عالی امنيت ملی است ولی طراحانش اطمينان داده اند که عرضه عمومی سهام می تواند همه "سهامداران" را در دفاع از دارايی های حساس هسته ای ايران بسيج کند.
جزييات اين طرح هنوز منتشر نشده ولی به نظر می رسد سهام تاسيسات موجود در راستای برنامه دولت محمود احمدی نژاد برای واگذاری "سهام عدالت" به همه خانوارهای ايرانی، بين دو تا ۱۰ ميليون تومان، به مردم سپرده شود، ولی احتمالا برای تامين بودجه احداث مراکز جديد هسته ای و نيز مهار نقدينگی بالای ۳۰ درصد، اوراق قرضه صادر می شود.
بزرگترين کانون فعاليت هسته ای ايران نيروگاه بوشهر است که پيمانکار روسی قول داده آن را تا آخر سال آينده ميلادی راه اندازی کند. ايران و روسيه برای ساخت چند نيروگاه اتمی ديگر قرارداد بسته اند.
ساخت درياچه ۶۰ هزار متري در اصفهان
مدير باغ فدك شهرداري اصفهان گفت:‌ در باغ فدك درياچه‌اي مصنوعي به وسعت 60 هزار مترمربع در نظر گرفته شده كه در حال حاضر تأسيسات زيربنايي 10 هزار متر مربع اين درياچه تكميل شده و آماده آبگيري است.
اعتراض به انتصاب رياست دانشگاه تهران
ايسنا: ظهر امروز تعدادی از دانشجويان دانشكده‌ی فنی دانشگاه تهران در اعتراض به آن چه كه نحوه‌ی تعيين رييس جديد دانشگاه تهران مي‌خواندند، تجمعی را در پرديس اين دانشكده در گارگر شمالی برگزار كردند.
در اين برنامه كه حدود ساعت ده برگزار شد اين افراد با سر دادن شعارهايی اعتراض خود را اعلام كردند.
يكی از دانشجويان در اين تجمع با بيان اينكه «اعتراض ما يك اعتراض مدنی است»، انتصابی بودن رياست دانشگاه را توهين به دانشگاهيان خواند.
يك دانشجوی ديگر نيز ضمن انتقاد به اين سخن كه "بايد مقوله‌ی انتخاباتی بودن رييس دانشگاه در ميان اساتيد جا بيفتد و در مورد آن فرهنگ‌سازی صورت بگيرد" گفت: اگر اساتيد يك دانشگاه كه خاك خورده‌ی آنجا هستند و سال‌هاست در آنجا تدريس مي‌كنند، نمي‌توانند در مورد مسائل دانشگاه تصميم بگيرند و فرهنگ آن را ندارند چطور مسووليت تربيت نسل آينده را به عهده‌ی آنان گذاشته شده است؟ آيا حتی اعضای هيات علمی هم حق ندارند در مورد رييس دانشگاه خود تصميم‌گيری كنند؟
دانشجويان پلاكاردهايی در دست داشتند كه روی بعضی از آنها نوشته شده بود «تجمع اعتراض‌آميز دانشجويان فنی در اعتراض به انتصاب رياست جديد دانشگاه»، «با تشكر از همكاری اساتيد و حمايت ايشان در استيفای حق طبيعی دانشگاهيان» و نيز برخی از آنان خواستار تعطيل شدن كلاس‌ها برای اعتراض صنفی شده بودند.